28.9.2015

V ä s y n y t

Voin sanoa näin kun olen valvonut yöt vähän päälle viikon. Williamhan siis ei nuku koska korvat ja ymmärtäähän sen kun on pipi niin on pipi. Yleensä menetän hermot aika helposti yöllä lapsiin jos valvovat tai heräävät ilman mitään syytä. Tällä kertaa en koska tiedän että Williamiin sattuu ja siksi ei osaa nukkua. Hän on siis koko viikon herännyt varmaan tuhatmiljoonaa kertaa yössä. 
Ab-kuurin aloitimme perjantai iltana eli on saannut sitä jo 5 annosta, luulis että olisi alkanu helpottaa jo. Luulenpa että tämän kuurin jälkeen joudumme vielä aloittaa uuden, koska oon kuullut että nämä auttavat aika nopeasti ja kipu häviää, mutta eipä meillä vaan.


Viime yö oli kaikista pahin koska nyt heräsi kokoajan ja valehtelematta 5-10 min välein.. Tätä jaksoin kello 01 asti.. Silloin hain keittiöstä buranaa ja annoin sitä. Meni noin puol tuntia ja hän nukahti kunnolla. Lääke auttoi 2h.. koska heräsi 3 jälkeen taas ja sama meno jatkui eli heräsi 5-10 min välein.. Noustiin sitten ylös vähän ennen 7.. Minä silmät ristissä ja Wiltsulla kans.
En ole antanu särkylääkettä niin herkästi nyt, koska olisin antamassa sitä kokoajan. Kuumeseen annan koska pelkään kuumekouristusta (Julialla kun ollut sellainen). William on muutenki huono ottamaan tuota nestemäistä lääkettä, koska helposti oksentaa sen. Sekin syy.


Vietiin Julia päiväkotiin kahdeksaksi ja kun tulimme kotiin William meni nukkumaan ja nukkui 2h! Olisin itsekkin halunnu nukkumaan mutta Sara. Ja nyt kun Sara meni nukkumaan niin William on hereillä. Noh, onneks oon täs 3 vuoden aikana oppinu pärjäämään vähäisillä unilla. Vaikka koskaan en ole tälleen tarvinnu olla, tai siis että tarvinnu yli viikkoa putkeen valvoa paljon. 


Sillonkun miehellä on aamuvuoroviikko niin minä olen se joka hoitaa yöt että mies jaksaa töissä. Nyt miehellä jostai syystä kaksi viikkoa peräkkäin aamuvuoroviikko ja tietenki juuri nyt :D.
Mutta juteltiin tänään niin hän lupasi auttaa vähän öitten kanssa jos meinaa vielä jatkua näin. Ei äitikään aina loputtomiin jaksa yöheräilyjä yksin. Saan olla kiitollinen kun minulla on mies joka auttaa tällaisissa tilanteissa. Kaikilla kun ei ole!

Terveisin, Väsynyt mamma jolla silmät seisoo päässä !




2 kommenttia:

Kiitos kommentista <3