10.3.2015

Vauvan eka kylpy ja mamman palautuminen

Olisi paljon kirjoitettavaa blogiin, mutta jotenki aika ei vain riitä, johtuiskohan siitä että lapsia on nyt yks lisää ja tuo yks lisää tarvii mua ja usein. Sellainen tissitakianen on. Ja nyt on pari iltaa menny huutaen ja yöllä sama jos herää. On sitten nukkunu mun vieressä tissi suussa tuttina - Vaikka näin ei saannu mennä! Väsyneenä ei vaan jaksa tapella huutavan lapsen kanssa.  

Tällä kertaa tulin kertomaan vauvan ensimmäisestä kylpyhetkestä. Sairaalassa sanottiin että vauvaa saa kylpeä vasta sitten kun napa ironnu, ei mulle ennen oo tolleen sanottu ja oon kylvettäny tyttöjä jo ennen sen irtoamista. Ja kun olen tästä aiheesta jutellu muitten kanssa niin kaikki ovat kuulleet eri juttuja tuosta. Eli ei kai sillä niin väliä?  Tällä kertaa kuitenki odotimme napan irtoamista. Ja pari päivää sen irtoamisen jälkeen poika pääs kylpyyn eli vähän päälle viikon ikäisenä.

 Näin se suurinpirtein meni :D Huutamista ei lopettanu kun vasta kun tissin sai suuhun, ja ennen sitä piti vähän kuivata ja laittaa vaippa eli voitte kuvitella mitä huutoo täällä oli, yritin kuitenki olla nopein mamma maailmassa :D.
Tissin jälkee meillä oli tyytyväinen poika <3 Nautti kun mamma rasvaili koko kroppaa ja sai sitten myös pyjaaman ja vähän enemmän vaatteita päälle ettei paleltuisi pikkuinen.



Sitten mun kropan palautumiseen!
Edelleen näin 2,5vk synnytykseen jälkeen tulee jälkivuotoa ja välillä jtn kipuja mahassa. Jälkisupistuksia onneks ei enää. 
Kiloja mulle tuli 6 ja nyt lähteny 10 ;) Olen tyytyväinen!

Rv 39+2, päivä ennen vauvan syntymää.

Masu eilen.

Nyt kun sais viel alkaa vatsoja tekee ;D Mut ei ihan vielä.


6 kommenttia:

  1. Vou mikä timmi mamma! Lähtipä sulla nopeasti kilot ja extraakin vielä, hui! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En nyt timmiiksi sanoisi :D mut tästä on hyvä jatkaa kun saa luvan alkaa tekee esim vatsoja ja muuta :P

      Poista
  2. Sä oot palautunu äkkiä! Meillä vauva jo 5kk ja edelleen on ylimääräset kilot mulla tiukassa..

    VastaaPoista

Kiitos kommentista <3