22.3.2014

Julian synnytyskertomus

Kirjoittelin tänne Saran synnytyskertomuksen, mutta en ole koskaan Julian.
TÄSTÄ pääset Saran synnytyskertomukseen.
Älkää naurako :D Oon vähän hassu. Tää on kirjoitettu 27.4.12

Tiistaina yöllä heräsin pariin supistuksiin, mutta ajattelin niitten olevan ne samat paskat mitkä oli ollu aikasemminki.. kello 4:00 kulta heräsi ja kerroin sille et oli ollu pari supistusta taas. Mies lähti töihin 04:40 ja mulle tuli supistus 04:45, sain unesta kii ja heräsin 05:00 toiseen supistukseen ja 05:15 tuli taas. Yritin nukkua mutta 07:00 asti heräsin 15 min välein supistukseen.

07:00 Nousin ylös ja tulin olkkariin koneelle, sillon aloin huomaamaan että supistukset tuli n. 10 min välein.. Suihkukaan ei auttanu niihin..

10:00 soitin sairaalaan ja kerroin tilanteeni, ja kätilö sano et voin tulla sitten sinne kun supistukset tulee 5 min välein tai kun en enää pärjää kotona..

Odotin kokoajan et ne alkais tulee 5 min välein.. Mutta koko päivän ne pysy 10 min väleis..
15:00 laitoin miehelle viestii et jos tulis kotiin kuha saannu noudut haettuu, et jos lähettäis näytille ku oli alkanu olee kovempii ne mun supistukset..
Mies tuli 17:00 kotiin, syötiin ja lähettii sairaalaan.

18:00 Olin käyrillä, ja siihe piirtyi kauniita supistuksia.. Sitten katottii alapään tilanne ja olin auki 3,5 cm, eli jouduin jäämään.
Ne kysy et haluunko kivunlievitystä, ammetta, suihkua tai mitään. Mut en halunnut vielä. Käveltii ympäri sairaalaa ja katottii salkkarit aulassa, meinasin kyl melkee kuolla kipuihin salkkareitten aikana mut halusin nähä jakson loppuun.
Sitten kun se loppu pääsin synnytysostalle ja sain vaihtaa vaatteet ja sain ilokaasua, luulin et menisin siitä sekasin heti, mutta oli normifiilis paitsi et se vei pois supistuksen.. mut vähän ajan pääst ku olin vetänny vähän enemmän tuli sellanen fiilis et voisin lähtee kapungille bilettää :D.

22:00 aikaan kätilö tarkisti tilanteen ja olin edelleen vaan 3,5 cm auki.. vitutti!
Mulle annettiin epiduraali, joka puudutti alapään hyvin ja autto supistuksiin :) Mutta sitten kun ne laitto tippaan sitä jotai joka kai voimistaa supistuksia nii ai vittu et alko sattumaan, supistukset tuli niin kovaa et itkin kivuista ja luulin et kuolisin.. :(
00:00 aikaan olin auki n. 4-5 cm :)
Mies autto paljon hieromalla ja olemalla siiinä mun tukena <3 ja välillä mies nukku viereises sängys. Käitlö tuli taas tossa 03:30 aikaan kattoo tilannetta ja sillo olin iha just 10 cm auki, mies kuorsas vieres ja kätilö heitti läppää et se ei varmaa ees huomais jos synnyttäisit täs, vastasin et ei niin :D.
Kätilö sano et menee tekee yhen jutun ja sit tulee takas tähän..
Yritin herättää miehen joka ei kuullu mua, heitin sitten sitä tyynyllä johon se heräs ja sanoin et vauva tulee nyt, vitsi se pomppas ylös siit :DD

Kätilö tuli takas huoneeseen ja kysyi et ponnistuttaako mua, sanoin että ei? Laitto mut sitten kuitenki ponnistamaan, oli iha outoa ekaks ku ei oikee tienny miten ja mitä tehä :D
Yritin siinä sitten ponnistaa ja se sattu niin paljon et luulin kuolevani, tai siis ponnistaminen ei sattunu mut supistukset ku epi ei niihin auttanu.. halusin vaan pitää jalkoja kiinni ku kätilö taas yritti levittää niitä.. Huusin kaikkee pahaa sille kokoajan, itkin, huusin, ja kuulemma huusin kaikkee et kuolen, ja et haluun kotiin, mä lähen nyt taksilla kotiin ja tuu ite synnyttämään ja et mä en haluu enää, annan periks jne..
Kysyin kokoajan et onko pää jo ulkona, mut ei ollu mut pää näky.. puol tuntii meni noin..
sitten kätilö haki toisen kätilön siihen, molemmat piti mun jaloista kii ja yritti saada mut ponnistaa, loppujen lopuks sain jostai voimia, ja ponnistin niin paljon kun vaan jaksoin ja HUH vauva tuli pihalle (ponnistusvaihe kesti siis 45min) ja heti ku vauva tuli ulos loppu kaikki kipu, vauva ei huutanu, ja mä olin niin helppottunu ettei sattunu enää etten ees tajunnu olla paniikissa et se ei huuda, mut sit alko huutaa.. en muistanu sanoo miehelle et ottaa kuviakaan, ennenku k'ätilö sano et kuvia saa kyl ottaa.. Oltii molemmat niin loppu siitä kaikesta et oltiin iha poissa. Vauvan sain syliini heti ja mies sai leikata napanuoran irti :) Vauva nosteli kivasti päätä jo siinä mun päällä, OLIN AIVAN RAKASTUNU <3 2 tikkiä sain.. ja heti osasin kävellä ja istua. Vauva synty 04:26 ja saatiin siinä sitten aamupalaa ja alkoholitonta siideriä :) 7 aikaa menin suihkuun ja sen jälkeen vauvan kanssa osastolle ja mies lähti kotiin nukkumaan :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3