6.11.2015

"Mam mam mam"

William on nyt noin kuukauden verran hokenut "mam mam mam" ja "mammmmmmaaaaa". Olen jo melko varma että hän ymmärtää että tarkoittaa minua sillä. Sillä hoenhan minä monta kertaa päivässä "mamma auttaa", "mamma ottaa sinut syliin", "mamman poika", "mamman vauva" jne.
Hän sanoo sen vain ja ainoastaan kun konttaa mun luo, tai kun on isin sylissä ja näkee minut, haluaa minun syliin. Ei ole siis koskaan sanonut sitä suoraan isälleen mutta minulle kyllä ja usein.


Olen tästä sanasta enemmän kun onnellinen, innoissani ja iloinen, Koska molemmat tytöt ovat ensimmäisenä sanana sanonut "pappa" tai "pap pap pap". 
Ehkä Wiltsusta tulee oikea mammanpoika <3. Tytöt kun ovat enemmän sellaisia isin tyttöjä. Kyllä Williamkin innostuu kun näkee isin. Johtuukohan tämä isi-juttu siitä että isä ei ole kotona 24/7?

Muita oikeita sanoja ei vielä tule, mutta äänteitä kyllä senki edestä. 
Julia sanoi jo 7kk iässä kolme sanaa, Mamma, Pappa ja kissa. Hän on muutenki ollut aikainen sanojen ja puheen kanssa. Sara taas tosi myöhä, en muista nyt milloin alkoi tulla sanoja mutta aika varma olen että vasta 1v+. 


Nehän sanoo että joko puhe tai liikkuminen tulee eka. Wiltsu alkoi aikasin liikkumaan mut silti eka sana tuli jo nyt. Julia sanoi sanoja ennenku liikkui. Sara liikku ennenku alko puhumaan. Sara lähti kävelee jo 11kk ikäisenä. Julia taas 1v päivänä. Saa nähä millon William. Jos itse saisin veikata niin ennen vuoden ikää. Mutta luulin kans että lähtis konttaa 5kk iässä koska nousi sillon konttausasentoon silti lähti vasta konttaamaan lähemmän 8kk ikää.

Miten teillä on mennyt nämä liikkumiset ja puheet?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista <3