27.1.2015

Raskausviikko 37.

Jess, pääsin näinkin pitkälle. Nyt kun tänään lähti käyntiin 36+0, niin saan synnyttää Porvoossa.
Se jos joku on minulle tärkein asia kaikesta! Oon synnyttänyt tytötkin Porvoon sairaalassa. Rauhallinen sairaala missä on ihana henkilökunta (okei, yksi poikkeus löytyy), mutta siellä ne tekee kaikkensa ja on siinä kun niitä tarvitset. + että Porvoon sairaala tarvii synnyttäjiä, niin olisi kyllä harmittanu jos tää vauva olisi päättäny tulla aikasemmin maailmaan ja olisin joutunut Helsinkiin synnyttämään.

Mainitsin aikasemmin yhdessä blogikirjoituksessa että oli ollu jtn kipuja.
Niin, mulla oli ylävatsalla paikallinen kipu joka paheni ja levisi jos rehkin paljon. Levossa taas helpotti. Yritin googlata koko vklp että mistä olisi voinnu johtua, googlasin kans paljon raskausmyrkytystä että minkälainen kipu siinä on. Muutama  mammakaveri epäili närästystä. Mulla ei ole koskaan ollut närästystä, niin siitä en tiiä, mutta siihen en osannu luottaa kuitenkaa.
Tänään sitten kun tuli uus viikko käyntiin ja mulla on puhelimessa vau.fi sovellus, niin siinä kerrottiin ylävatsakivusta, ja nyt oon aika varma että tämä sama homma mulla on.


Helpottaa oloa kun tietää että luultavasti tuo kyseessä.

Nyt ei ole onneks tullu säännöllisiä supistuksia ollenkaa, päivän mittaan silti mahtuu monta kipeetä supistusta. Mutta viikon päästä saa vauva tulla kun ei sillon enään lasketa keskoiseksi.. Oikeastaan annan tälle luvan tulla vasta päivää ennen laskettua illalla. Koska sillon päivällä on vielä menoa. Että jos niinkin hyvin menis :D Mutta silti musta tuntuu jotenki että tää menee 2vk yli varmaan ja mennään käynnistykseen. Sen näkee sitten..



Maha ei mun silmin ole vielä laskeutunu vaikka vauva majaileekin todella alhaalla.
Mulla tuli kans sunnuntaina veriviiruja paperiin vessankäynnin jälkeen, mutta siihen se sitten jäi. Eli en tiedä yhtään että mistä johtui?


4 kommenttia:

  1. Slemmproppen, de blir barn snart då...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. De va int alls slem me.. Så tror int de va den..

      Poista
  2. De va säkert livmoderhalsen som börjar öppna sig, när de kom lite blod åt dig.. Eller hadd ni haft sex eller att du hadd ansträngt dig någo? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vi hadd int haft sex då på många dagar.. Så kanske ja börja öppnas lite. :)

      Poista

Kiitos kommentista <3