22.8.2016

Tyttölapsen ja poikalapsen ero

Aika usein verrataan tyttöjä ja poikia, kumpi sukupuoli on isompi, rauhallisempi vai villimpi?
Sitä sanotaan usein että poikalapset ovat isompia kun tyttölapset. Meillä tuo piti paikkaansa, William syntyi ennen laskettua päivää ja oli isompi kun tytöt syntyessää vaikka syntyivät lasketun ajan jälkeen. 

Pojat ovat tyttöjä rauhallisempia, Pätee myös meillä. Julia ei ole koskaan ollut rauhallinen, Sara oli siihen asti että täytti vuoden. Molempien tyttöjen uhmat alkoivat heti ensimmäisen syntymäpäivän jälkeen. William on nyt 1,5v eikä ole vieläkään, toki hän saa känkkis kohtauksia, mutta useimmiten on rauhallinen ja tyyni, leikkii hiljaa yksikseen ja vain on. Eli siis allekirjoitan ainakin vielä sen että pojat on rauhallisempia. Kaverin poika on myös aina ollut todella rauhallinen meidän tyttöihin verrattuna.

Sitten taas tytöt oli jäljessä noitten konttaamisten ja ylösnousemisen kanssa, tässä taas William nopeampi. Mutta tytöt lähti kävelee 11kk-1v iässä kun William oli taas jo yli 1v1kk. 
Tytöt puhuivat 1vuoden iässä monta sanaa kun taas W puhuu edelleen vaan muutamia sanoja. Matkii paljon sanoja, mutta ei usein jää niitä käyttämään.

Nukkumisessa ollut vähän samaa. Sara nukkui alusta asti kokonaisia öitä, sen jälkeen herännyt öisin jos ollut hampaita tai muuta kipua. Julia ja William alkoivat nukkumaan kokonaisiä öitä 1,5v ikäisinä.

Kaikki lapset olleet kiinnostuneita autoista, trakoreista ja kuorma-autoista. Sara eniten leikkiny nukeilla.

Tytöt ovat olleet enemmän ujoja, William ei kertaakaan vielä.



Minkälaisia eroja te ootte huomannu teidän lapsissa?


3 kommenttia:

  1. Eikös lapsen koko saata johtua myös juuri siitä, onko kyseessä esikoinen vai kuopus? :) Meillä veljeni ovat syntyessään olleet pienempi kuin minä, vaikka olenkin tyttö. Olen myös ollut nykyistä poikaystävääni isompi vauva, vaikka hän onkin iso kokoinen kaveri ja itse olen tällainen ruikula sintti, mutta hän on tosiaan ollut esikoinen ja minä kuopus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon esikoinen ja äidin kuopus on poika ja poika oli kyl mua isompi. On nytkin mua isompi ja on 9v nuorempi.
      Meillä esikoinen oli pienempi kun kuopus.
      En ole kyllä koskaa tota faktaa kuullu. Mut voihan se olla myytti kans :)

      Poista
    2. Mä oon esikoinen ja äidin kuopus on poika ja poika oli kyl mua isompi. On nytkin mua isompi ja on 9v nuorempi.
      Meillä esikoinen oli pienempi kun kuopus.
      En ole kyllä koskaa tota faktaa kuullu. Mut voihan se olla myytti kans :)

      Poista

Kiitos kommentista <3