13.11.2014

Norovirus

Eilen iltapäivällä Julia rupesi yhtäkkiä oksentamaan. Sitä vaan tuli ja tuli eikä loppunu millään, heti jos joikin edes vain vettä niin sekin tuli heti ulos. Julia oli aivan poikki tästä, silti halusi juotavaa ja enhän mä voinnu häntä estääkkään. Saimme hänet nukkumaan joskus 21 aikaan ja sen jälkeen ei ole oksentanu kertaakaan. Oli sellainen nopea oksutauti?
Noh, ei se kuitenkaa siihen loppunu.. Yöllä minä heräsin huonoon oloon ja ei menny kauaa niin minäkin oksensin ja siitä ehkä puol tuntii niin mies perässä oksentamaan. Olimme aivan poikki.
Aamuyöllä mieheni rupesi myös ripuloimaan. Tytöt herättivät 8 aikaan, ja melkeen tappelimme siitä että kuka nousee niitten kanssa koska molemmat olivat aivan poikki ja molemmilla huono olo.
Nousimme kuitenkin sitten molemmat, Tein tytöille aamupalaa ja lässähdin sohvalle miehen viereen. Hetken päästä mies meni takas nukkuu. Minä aloin sitten taas yhtäkkiä oksentamaan, ja menin herättää miehen että saa nyt tulla ylös tyttöjenkaa ja menin ite lepäämään.
Olemme koko päivä vuorotelleet nukkumisen kanssa. Tosi huonoa että ollaan molemmat kipeitä samaan aikaan. Mieheni ei ole ripuloinut tai oksentanut yön jälkeen mutta minä olen oksentanu senki edestä koko päivän. Miehellä on sen sijaan kyllä kuumetta. :/
Julia ja Sara ovat ihan terveitä onneks :).

Eilen kylässä oli mun äiti, veli ja siskot, Ne lähti kyllä kotiin ennenku Julia alko oksentamaan.
Mutta äitini ja veljeni ovat kans aloittaneet oksentelun ja ripuloinnin yöllä ja jatkunu koko päivän, taisi isäpuolikin saada tartunnan heiltä :/. Tämä tauti on sitkee ja tarttuu helposti.

Nyt iltapäivällä en ole oksentanu mutta huonoa oloa on kokoajan ja se on kauheeta. Käytiin kaupassa ostamassa jtn mitä syödä kun ei mikä vaan maistu, ostin paljon hedelmiä, jaffaa, jugurttii ja mehua.


Noikin on edelleen pysyny sisällä vaikka aiheuttikin vielä pahemman olon minulle.
Ja olen ylpeä meistä kun jaksoimme kylvetä tyttöjä oloista huolimatta. :)

Onneks Sara jo nukahti, mutta tämä vanhempi tyttö ei vielä suostu yöunille. Menis nyt vaan nukkuu että pääsis itsekkin. Tai että ainaki voisi vaan olla eikä tarvis nousta sohvalta mistään syystä.

Toivon niin että huomenna on parempi päivä..

- Diana

4 kommenttia:

  1. Toivottavasti menisi nopeasti ohi! Olen itsekin joskus sairastanut noron, ja oli kyllä rankka tauti. Oksentelun lakattua nousi korkea kuume ja olo oli aivan kamala vielä viikon. Onneksi kuitenkin lapsilla meni tämä nopeasti ohi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tänään heräsimme mieheni kanssa terveinä :) Eli oli nopea tauti :) Onneks! Harmi että sulla kesti noin kauan :(

      Poista
  2. Mistä tietää että on norovirus? Voi että toivottavasti meille ei vaan tule! Tommoset on rankkoja lasten kanssa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Norovirukseen kuuluu ripuli ja oksennus, ja sitä oli.. Minä ja Julia onneks vaan oksennettiin, mut miehellä molemmat ja Saralla ripulia, ja mun äiti ja sisarukset saivat meiltä tämän ja siellä oksennetaan ja ripuloidaan. Se on rankkaa lapsien kanssa, kun haluaisi vaan levätä eikä se oikein onnistu :/ eikä niitä voi laittaa hoitoon koska ne tartuttaa sen eteenpäin. Onneks tämä meni meillä nopeasti ohi.

      Poista

Kiitos kommentista <3